پاورپوینت در مورد استراتژی

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » پاورپوینت های درسی
بخشی از متن پاورپوینت:
فصل اول : استراتژی چیست ؟
مقدمه : همانطوریکه می دانیم درک از نحوۀ ساخته شدن یک استراتژی بسیار با اهمیت است. زیرا ارتباط محکمی بین انتخاب های استراتژیک شرکت و عملکرد بلند مدت آن وجود دارد. شرکتهای موفق دارای درک بهتری از نیازها و خواسته های مشتریان، قوت ها و ضعف های رقبای خود و این که چگونه می توانند برای همۀ ذینفعان خود ارزش افرینی کنند، هستند.
تعریف مدیریت استراتژیک:هنروعلم تدوین،اجراوارزیابی وکنترل تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادرمی سازد به هدف های بلندمدت خود دست یابد. (مدیریت استراتزیک،فردآردیوید،مترجم:دکترعلی پارسائیان ودکترسید محمداعرابی)
مراحل مدیریت استراتژیک:1-تدوین استراتژی 2- اجرا استراتژی 3-ارزیابی استراتژی ها
استراتژی های موفق بازتابی از هدف استراتژیک شرکت و درک عمیق شرکت از دارایی ها و شایستگی محوری شرکت می باشد ولی استراتژی های عمومی به ندرت می توانند یک شرکت را به سوی جایگاه رهبری سوق بدهند.

نکته : استراتژیک با : رسالت ـ چشم اندازـ اهداف ـ اولویت ها و برنامه ها متفاوت است.
استراتژی : نتیجه تصمیماتی است که مدیران دربارۀ این که چه چیزی ارائه دهند ، کجا بازی کنند، چطور برنده شوند و به منظور حداکثر سازی ارزش بلند مدت، اتخاذ می کنند.
استراتژی یعنی:راه رسیدن به هدف
اینکه چه چیزی ارائه دهند : اشاره به پیشنهاد ارزشی شرکت دارد ( هسته اصلی مدل کسب و کار شرکت) وهمچنین شامل : محصولات و خدمات شرکت و نحوه تمایز شرکت از رقبایش می باشد.
نتیجه :
پیشنهاد ارزشی : شامل مزایای ملموس و غیر ملموس یک شرکت است ، که یک شرکت برای مشتریان خود و دیگر ذینفعانش فراهم می کند.
اینکه در کجا بازی کنند: اشاره به بازهای هدف بر حسب مشتریان و نیازهای آن ها دارد .

تعریف بازار هدف :
1-مشتریان هدف ما کجا هستند؟
2-چگونگی نحوۀ خرید ؟(مثال : خرید از طریق کانالهای ویژه )
3-مشتریان چه کسانی هستند ؟ (ویژگی جمعیت شناسی)
4-چه زمانی خرید می کنند؟ (در مواقع خاص)
5-چه چیزهایی را می خرند؟ (بر اساس قیمت یا بر اساس ارزش گذاری خدمات خرید می کنند؟ )
6-برای چه کسانی خرید می کنند؟ (برای خودشان، دوستان، خانواده، شرکت و یا مشتریان خود)
اینکه چطور برنده شوند؟ قابلیت ها و خط مشی هایی که برای شرکت مزیت اساسی به نسبت رقبای اصلیش به همراه دارد.

فهرست مطالب :
سبک سازمانی و سبک مدیریتی
تدوین استراتژی : مفاهیم و ابعاد
شکل های مختلف مدل های کسب و کار
استراتژی و تاکتیک
ارزش در طول زمان فرسوده می شود
استراتژی درباره خلق گزینه ها است
استراتژی: چشم انداز اکوسیستمی
استراتژی به عنوان هم راستایی
آیا همیشه استراتژی برنامه ریزی شده است؟
سطوح چند گانه استراتژی
2 نکته مهم در چشم انداز
هدف و بسط استراتژیک
فرآیند تدوین استراتژی
استراتژی و برنامه ریزی
مراحل چرخه ایجاد یک سیستم برنامه ریزی رسمی استراتژیک
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » پاورپوینت های درسی

تعداد مشاهده: 148 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:1,435 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل